... en hoe pak ik het aan?

Vanuit de huidige situatie gaat het kind oefenen en experimenteren met het gewenste doel. Eventuele belemmeringen, hindernissen, weerstanden en lessen uit het verleden worden besproken. Er worden hulpbronnen & supporters ingeschakeld om het kind te helpen en aan te moedigen bij deze stappen. Samen met de kindercoach gaat het kind eerst oefenen, door visualiseren en rollenspel. Het kind gaat concreet aan de slag en ervaren hoe het kind zijn of haar vaardigheden beter kan toepassen. Experimenteren in veiligheid.
Sommige kinderen willen iets gelijk ervaren, en gaan direct aan de slag met hun nieuwe ervaringen, zij denken na afloop na hoe het is gegaan. Andere kinderen hebben iets meer tijd en stimulans nodig en willen liever vooraf bedenken hoe ze iets gaan aanpakken. Anderen hebben bijvoorbeeld veel structuur nodig en hele duidelijke doelstellingen. Het leren en oefenen is afgestemd op de leerstijl en niveau van het kind.

Na de oefensituatie bespreekt de kindercoach samen met het kind hoe het is verlopen en wordt nagedacht over de opgedane ervaring en de vervolgstappen. Hoe gaan we het verder aanpakken? Daarna gaat het kind weer opnieuw experimenteren.

Wat ging er goed en wat kon beter?
In welke situaties lukt het wel?
Wat deed je anders dan de vorige keer?
Wat voelde je toen?
Wat dacht je?

Contact

Kindercoaching Oost-Nederland
Pikeursbaan 14
7213 BT GORSSEL
06 83 06 97 71
info@kcoost.nl
Neem contact op >>

Nieuws

Kom ook naar de Stiefmoederdag
Lees verder >>
Gemeenten worstelen met hoogte jeugdzorgbudget
Lees verder >>